- Maggiore età
- Diploma di Scuola Secondaria di Secondo grado
- Preparazione tecnica teorica idonea (test di ammissione obbligatorio)
- Versamento Quota Certificazione Pearson
I Titoli di Studio Pre-Accademici (BTEC National Diploma - Level 3) e Accademici (BTEC Higher National Diploma - Level 4-5), rilasciati da Jafar Academy, trovano una spendibilità e un riconoscimento in tutta la Comunità Europea grazie alle normative in materia.
Il valore acquisito attraverso il conseguimento del titolo di studio specifico è indicato nella Dichiarazione di Valore, un documento redatto dalle Rappresentanze Diplomatiche Italiane all'Estero (Ambasciate/Consolati) che, ai fini del riconoscimento dei titoli, va presentato alle competenti autorità italiane:
- Istituzioni Scolastiche (in caso in cui gli studi scolastici obbligatori debbano ancora essere ultimati);
- Ambiti Territoriali (ex Uffici scolastici provinciali) per i Diplomi di livello pre-universitario;
- Atenei, per ottenere l'equipollenza delle Lauree estere;
- Ministero dell'Istruzione, Università e Ricerca, per l'equipollenza Accademica dei Dottorati (Ph. D.) esteri;
- vari Ministeri, per quanto concerne i riconoscimenti professionali (ai fini dell'esercizio di professioni regolamentate).
This section focuses on the administrative requirements for delivering a BTEC Higher National qualification. It will be of value to Quality Nominees, Programme Leaders and Examinations Officers.
Our policy regarding access to our qualifications is that:
● They should be available to everyone who is capable of reaching the required standards.
● They should be free from any barriers that restrict access and progression.
There should be equal opportunities for all those wishing to access the qualifications. We refer Centres to our Pearson Equality and Diversity Policy, which can be found in the support section of our website (http://qualifications.pearson.com/).
Centres are required to recruit students to Higher National programmes with integrity. They will need to make sure that applicants have relevant information and advice about the qualification, to make sure it meets their needs. Centres should review the applicant’s prior qualifications and/or experience to consider whether this profile shows that they have the potential to achieve the qualification. For students with disabilities and specific needs, this review will need to take account of the support available to the student during the teaching and assessment of the qualification. For further guidance and advice please refer to Section 9 on reasonable adjustments.
Inserire qui il testo di Contatti
via Giuseppe Mazzini, 71/a - Lucera (FG)
email: segreteria@jafaracademy.it
tel. 0881 19 60 339
cell. & whatsapp: +39 329 33 60 243
www.jafaracademy.it
www.jafar.it